onsdag 13 juni 2012

Sprungit!

Eller det var kanske att ta i så jag blev blå men joggat nästan 1km har jag gjort, detta tackvare min envise treåring som absolut skulle springa hem ifrån förskolan idag och han hade knappt tid att vänta på att jag skulle få av mig koftan. Men han förstod att springa med en tjock kofta på sig det går ju absolut inte. Så med glada tillrop till sin svårt ansträngda mamma så kom vi hem och han har energi för en fyra- fem löppass till medan jag sitter i soffan och det är flera timmar sedan vi kom hem och jag hade precis fått tillbaka normal andhämtning och puls. Jag har nog inte joggat sedan gympan i skolan och då joggade jag bara så länge läraren såg mig sen gick jag och satte mig på en bänk och väntade så många minuter som jag trodde de skulle ta för mig att komma runt och sen joggade jag tillbaka. Fanns där ingen bänk så gick jag i sakta mak runt slingan vi skulle springa så mina klasskompisar hade ju både hunnit duscha och var påväg till nästa lektion är jag var klar. Nej nån löperska blev det inte av mig. Men min lille busis han kan nog bli långdistans löpare, undra just om man kan konservera lite av hans energi nu och sedan ta fram bruken när han är en finnig, trött tonåring som inte kommer orka upp ur sängen före tolv en endaste ledig dag.

Nu ska vi snart ut och röja järnet i trädgården för min lille prins har inte sovit på förskolan idag så börjar jag inte aktivera honom snart så somnar han om en liten stund och sen är han uppe halva natten och då får han vara uppe själv men det vågar jag inte så nä aktivering var det ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar