tisdag 19 juni 2012

Bara vara Sara

Ställde ingen klocka igår innan jag gick och la mig, tänkte att lillebror väcker nog mig i tid, jag skulle iväg vid kvart över nio och behöver en och en halv timme för att hinna med allt jag vill på morgonen för att inte få ont i magen. Tio över åtta vaknar lillebror och maken frågar lite yrvaket om inte jag borde gå upp snart, nähä de menar du inte?! tänker jag och muttrar nog något snällt tillbaka.
Men för en gång skull blev jag inte stressad och sprang runt som en höna på lyckopiller, nej jag tog det så lugnt och gjorde mig i ordning och åt frukost och tjugo över nio satt jag i bilen och var på väg!
Anledningen till att jag inte stressade så jag väckte magkatarren var för att det vara bara jag som skulle iväg, maken och barnen fick stanna hemma och roa sig bäst de kunde och nog roade de sig alltid, de hade bakat muffins de små rackarna som tur var fanns de kvar till mig när jag kom hem.

Jag styrde min lilla stora bil till den stora metropolen Växjö, där Ida mötte upp och fast att vi inte har setts på hur länge som helst så kunde det lika gärna ha varit igår vi sågs. Vi började med att gå runt i affärerna men vi hade ju inte tid att titta på någonting för vi hade så mycket att prata om, sen när vi hade babblat av oss det värsta så kunde vi börja titta på kläderna som vi höll i händerna men konstaterade både hon och jag att vi är omoderna just nu, vi vill ha något mellanting mellan tant och magkortneontröja men se det finns inte, så vi får allt ha våra gammal paltor till kläder ett tag till. Sen åt vi lunch och satt över en timme och pratade lite till och struntade fullständigt i allt och alla runt omkring. Efter lunchen så hittade vi faktiskt ett par skor på rea, hon köpte likadana skor som mig fast i en annan storlek, eller rättare sagt jag köpte likadana som henne för hon betalade före mig (men vem håller koll på de?). Det är tur att vi varken är 14år eller bor i samma stad då hade vi nog varit tvunga att gräla lite men nu slapp vi detta, tack och lov för de.

Fick lite sminktips och hon i sminkaffären förstod nog att hon pratade med ett sminkpucko för först tyckte hon att jag skulle köpa ögonskugga för 140:- färgen men sen efter en stund hade hon varit borta vid reabordet och hittat liknande färger som kostade 34,50 för tre färger, som hon tyckte jag skulle köpa och öva på. Undra om det var för att jag svarade Jaha?! när hon talade om för mig att jag har gröna ögon, hon kanske trodde att jag inte visste de, eller så såg hon hur jag hade sminkat mig idag och tyckte att de var ju synd om de dyra sminket att bli misshandlat på det däringaviset, nä jag vet inte men jag blev nöjd. Tror jag behöver en såndäringa sminkkurs igen, har gått en för festsminkning men så kan jag ju inte gå runt och se ut när det är ljust ute och jag sover när det är mörkt kan jag tala om för er och då är det inte så snyggt att vara festsminkad, fast kudden kanske blir glad då.

Sen var det dags för FIKA och vi hittade ett hål i väggen inklämt mellan två affärer och de hade minsann sockerbulle, åh så gott det har jag inte ätit på hundra år eller i alla fall fem år! Så först beställde Ida en sockerbulle, en kaffe och ett glas vatten sen kommer jag och säger "Jag tar samma" nej jag lovar det kändes inte alls som jag var 8år och härmade den coola tjejen i klassen, nej verkligen inte alls :) Men till mitt försvar så hittade jag sockerbullarna först!
Sen när vi hade fikat i nästan två timmar så var de bara att kissa och åka hem. Men jag har haft en underbar dag och det var så skönt att få komma bort en stund och bara vara Sara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar