torsdag 21 juni 2012

Otursdagen nummer ett!

Idag är det verkligen en otursdag, för det första är alla mer eller mindre förkylda.

Storebror har trillat sig hela dagen, ryggen har röda märken efter att han landade fel när han hoppade i sängen, det var en pinne som han lekte med som hamnade i ögat (syns dock ingenting efter den så där hade han tur) och sen trillade han av gungbrädan i lekparken oxå, bara för alla goda ting är tre?!

Lillebror har landat på pannan två gånger idag när han har suttit och sedan slängt sig framåt, förstår inte om det är någon ny grej han har kommit på att han kan göra och har han de så slutar han nog snart för de illvrålet han gav ifrån sig det var inte för att det var de bästa han har gjort i sitt liv.

Så nu ligger bulpåsen på kylning inför morgondagen för det verkar ju som att barnen är i trillamig-åldern just nu så då tar vi det säkra före det osäkra och struntar nog i små grodorna kring falosymbolen imorgon och äter rabarberpaj och jordgubbar med grädde istället (jag vet att man kan göra både och men jag vill inte!)

Just nu så umgås jag med min make, han sitter med sin dator i knät och jag sitter jämte med min, vi har det så mysigt så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar