söndag 15 april 2012

Bilder från helgen! (del 1)

I helgen har vi varit på Visingsö, vi hade så otroligt tur med vädret :) Så det blev en del små utflykter, det är fortfarande för kallt för att amma ute och vi åt lunch på hotellet så då fick det bli korta utflykter vilket passar mig alldeles utmärkt.

Här nedan kommer några bilder från två utflykter vi gjorde igår.
Tog så klart fler kort under dan men valde ut några stycken för att ni inte ska hinna somna innan ni har sett alla bilder :)
Far och son kolla in vattnet. Detta var på stigen bort till öns äldsta ruin. 

Jag var oxå med på utflykten :) Står här och blickar ut över vattnet och försöker att inte tänka på hur brant det är ner till vattnet och att min son älskar adrenalinkickar så han skulle mycke väl kunna slänga sig ner. Som tur var gjorde han inte det och jag blev lite lugn en stund iallafall.

Här ser ni ju klart och tydligt att borgen är bebodd, eller så är det kanske just det den inte är eftersom de inte är städat på länge. Hade jag varit spindel hade jag velat bo så där.

Här är en skitränna om ni undrar och undrar ni inte så fick ni reda på det iallafall, visst är jag snäll :)

Jag skrev ju innan att jag blev lugn för en liten stund, och det var fram till andra utflykten  då vi skulle åka remmarlag, häst och vagn med andra ord. Det var jättemysigt men jag tycker fortfarande att hästar är stor och läskiga. Tur att det finns andra orädda som kunde hålla i mina barn så att jag inte för över min rädsla på dem.

Jag kan absolut rekommendera att åka till Visingsö men vänta några veckor till så att träden är lite gröna och det är lite varmare då tror jag det hade varit ännu mysigare att åka genom ekskogen. Fördelen med att åka så här tidigt (innan säsongen har börjat) är att man inte behöver trängas på ön som fördubblar sitt invånarantal sommartid. Den här helgen trängdes vi bara med fotbollsläger och de höll sig på fotbollsplanerna så resten av ön var vår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar