måndag 9 april 2012

Uppvaktande

Titta på mig, åh så stilig jag är! Ser du mig? Hallå! Jag är stor och kan skydda dig mot alla faror här i hägnet.  
Kolla mig då! Titta jag kan faktiskt oxå vara stor om det behövs. 
Lilla gumman var är du någonstans? Ser du inte hur jag glimmar i solskenet?
Ha! Jag ser dig allt gubbe lille, bara för att du står där och gör dig till så ska du inte tro att du kan få mig så lätt. Bättre lycka nästa gång eller nästa gång igen. Jag sitter så bra här på min pinne.
Asså lägg av, jag har stått här hur länge som helst och du sitter bara där på din pinne. Vad får dig att tro att jag kommer försöka igen?
Nä nu får det vara nog, nu orkar jag inte hålla upp de här tunga fjädrarna mer. Då var föreställningen slut för idag.  Tack  och hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar