fredag 13 april 2012

Hemlig och hoppig och glad

Nu ska jag vara så där hemlig som alla är och skriva att jag har stora saker på gång men kan inte berätta om dem just nu ifall det inte skulle bli något så känns det jättedumt att ha skrivit om det :)

Men en sak kan jag säga och nej jag är inte gravid igen så det behöver ni inte anstränga era små grå hjärnceller med sånna tankar. Nej det här är en helt annan grej skulle man kunna säga och när jag väl berättar så kommer ingen tycka att det är något märkvärdigt mer än jag själv men de struntar jag i för det här är faktiskt min blogg :)

Idag är jag faktiskt väldigt positiv om man bortser ifrån förra inlägget men då hade ju inte panodilen börjat värka ännu. Men nu känns det som att den gamla Sara är påväg tillbaka, hon som hade 1000 saker att göra och som var social och trodde kanske inte så mycke på sig själv men det gör jag nu så de räcker och blir över.
Jag är helt hoppig och stutsig idag så jag vet inte hur jag ska klara några timmar i bilen men jag får väl sjunga eller nåt. Nej just det, det får jag inte göra. Jag sjöng lite när vi åkte ut till ÖF innan och då sträckte min 3åring fram handen mot mig och sa "Tyst, snälla, tyst mamma!" så nej jag får nog snällt mima istället om han inte somnar då jäklar ska de sjungas med, stackars min käre make :)
Funderar på att packa med dessa till min man så han slipper höra mig i bilen i eftermiddag, ska jag vara så snäll? <3

Vi ska som sagt iväg, närmare bestämt till Visingsö för att fira svärmor som fyller år, tänka sig även svärmödrar fyller år, så trevligt :) Så kommer nog kanske inte blogg så mycket i helgen så om det inte blir lika många inlägg som vanligt så behöver ni inte bli oroliga, på söndag är jag tillbaka på fastlandet och hemma hos min dator så jag kan skriva lite länge inlägg. Jag hoppas ju så klart att jag inte ska ha tid att blogg i helgen så datorn få lite välbehövlig semester från mig och mina långa naglar som petar på den stup i kvarten.

Har precis kollat vädret både på smhi.se och klart.se och båda lovar uppehåll imorgon, men jag packar ner regnkläder iallafall för annars kommer det ju garanterat bli regn. Nu ska jag fylla bilen med väskor, vagnar och barn (fast barnen tar jag nog precis innan jag ska köra), sen ska jag hälla i mig kaffe och babbla med mamma när hon kommer hem från jobbet (hon blir nog oxå glad över att få semester ifrån mitt pladder).

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar