lördag 28 april 2012

Virka eller inte virka?

Alltså det här med att virka, det är ju så jädrans poppis nu, var och varannan blogg handlar om att virka små gulliga saker. Jag vill oxå virka! så att jag kan lägga ut bilder på min blogg och visa att jag minsann oxå kan virka. Men vem försöker jag lura egentligen, jag kan ju inte virka, eller jo en lång smal mask kan jag virka men jisses det kan man ju inte ha till någonting. Än mindre skryta med, nu vill jag inte påstå att alla som har en virkblogg skryter, absolut inte men om jag kunde virka så hade jag mer än gärna skrutit med det :)

Ibland plockar jag fram mina garnnystan och virknålarna och sätter igång, resultatet blir oftast en grön lång mask. När jag har virkat ett tag så studerar jag min mask lite för att sedan riva upp och snurra tillbaka på nystanet så att jag om någon månad kan ta fram samma nystan och virka mig en ny lång grön mask som jag kan riva upp. Ja ni fattar hur jag virkar :)

Början på en halsduk, jag ska bara virka några meter till så att jag kan vira den några hunda varv runt halsen så den värmer ordentligt.

Asså jag vill verkligen ha en hobby nu, men virkning verkar ju inte riktigt vara min grej! Om jag ska vara ärlig så vill jag oxå kunna lägga upp saker i min blogg som jag kan skryta med, att visa för världen att jag faktiskt är duktig på nåt men får leta vidare för det här var ju mer gömma ansiktet i händerna pinsamt än klapp på axeln och sträcka på halsen så huvet nuddar molnen över hur stolt jag är över mig själv och min virkning. Fast med tanke på hur långt det här inlägget blev så kanske jag får ta och göra en gul mask någon dag så att ni får se att jag kan göra det oxå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar