måndag 30 april 2012

Fira eller inte fira?

Får man fira förlovningsdagen fast man är gift? Så klart man får de, om man vill. Vem ska hindra en lixom? Varför skulle man inte få fira?
Frågan är mer hur man kan fira, idag har jag och gubben varit förlovade i 5år, FEM! Tycker det var igår jag fick en foliering på fingret och jag gråtande ringde hem till mamma och pappa för att berätta, mamma trodde  att vi hade gjort slut ja tänk så tokigt det kan bli ibland. Får väl se om det blir nåt firande idag eller om vi tar en helt annan dag och firar de på :)

På tal om firande så ska man ju fira varlborgsmässoafton idag men jag har inte varit och tittat på en varborgseld de senaste åren. Sist var när jag var för tre år sedan när jag var höggravid och då satt jag i svärfars bil och frös, orkade aldrig gå upp för kullen för att komma nära elden, hade jag de kanske jag inte hade frösit. Sen åkte vi och tittade på fyrverkeriet och jag trodde nästan att jag skulle föda där och då i baksätet eftersom jag är så jäkla rädd för raketer, men nu blev det inte så som tur var. När sonen nästan var ett år så låg maken hemma och hade magsjuka så då bidde de ingen eld, då gick jag istället runt i ett tomt centrum och försökte få sonen att somna det var inte det lättaste men jag kommer komma ihåg den kvällen iallafall. Förra året tror jag att de regnade för nån eld det såg jag inte, jag letade inte efter det heller, hade alldeles för ont för att tänka på sånna saker som eldar. Men det är ju assent ikväll, det börjar vid klockan 19, jag som hade tyckt att det hade varit mysigt att ta med barnen ner och glo på brasan. Ska man vänta tills de är äldre eller ska man släpa med sig trötta barn för att man själv tycker att det är lite läskigt och mysigt på samma gång? Vi får se hur vi gör, jag tror nog det blir att tända ett värmeljus här hemma, det är väl samma sak?

Beslut, beslut, beslut det är inte lätt det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar