tisdag 24 april 2012

Rena kläder

Jag har rena kläder på mig max en timme per dag om jag har tur. Är det inte en bebis som kräker ner dem så är sonen framme och ska använda mig som servett eller så lyckas jag tappa bestick eller mat i knät när jag äter själv. Det sista innebär ju att jag förmodligen aldrig kommer att gå en hel dag med rena kläder inte ens när barnen är stora efter som jag sölar ner mig, så typiskt alltså. Som idag då äter jag lasagne till lunch och tappar gaffeln på min  grå tröja, så nu har jag en snygg röd/orange fläck på den men jag orkar inte byta för gör jag de så kommer ju bebisen snart att markera revir så då kan han väl göra de på min grå tröja innan jag byter, risken finns ju att jag kommer gå i den här fläckiga tröjan hela dan nu bara för att det. Det är tur att de inte är så varmt ute ännu så att jag måste ha jacka på mig när jag ska gå ut. 

Det här med kläder är inte alltid så lätt, jag har kommit på varför jag har ont i fötterna ibland. Det är nämligen så att mina jeans är för långa (ja jag har korta ben) så då går jag och trampar på sömmen på dem och den är väldans hård, vilket gör att mina stackars små fötter får ont. Hur ska jag nu lösa detta problemet? Antingen kan jag ju sy upp byxorna men risken är att de slutar på halva vaden då och de är ju inte så snyggt när de ska vara lång byxor. Annars så kan jag vika upp byxbenen men då får jag ju med mig en hel grusväg in varje gång jag varit ute, även om jag inte har varit i närheten av minsta lilla gruskorn så snokar de reda på mig och hoppar in i grusuppsamlingen på byxbenen. Så det är kanske lika bra att jag har lite ont i fötterna :)

Om en timme ska den äldsta sonen hämtas på förskolan och jag hoppas för allt i världen att han har sovit idag så att de blir en eftermiddag med mindre gnäll och att han orkar följa med på sagostunden. Jag blir nog inte insläppt utan barn eller vad tror ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar