tisdag 3 april 2012

Helskotta vilken skrutt dag!

Skulle kunna fylla hela inlägget med svordomar över denna förbenade dag, men låter bli för tror inte att det är så kul att läsa om det, så jag bjuder på en beskrivning av denna pruttdag så att ni kan lida med mig.

Dagen börjar ju bra, sonen vaknar innan mig och går ut i köket där hans käre far sitter och är halvt medvetslös eftersom kaffet inte kommit ut i blodomloppet ännu, så då tycker maken att jo men en flarra välling ska ju pajken ha. Smart, väldigt smart käre J, tack för den starten på dagen. För man blir tydligen så mätt på välling att man bara kan få i sig en banan, vilket man inte klarar sig på fram till lunch kan jag meddela. Fick i mig själv lite frulle och kände att jag nog skulle hinna utan stress, hann inte tänka klart den tanken innan hela jag och bebisen var nerspydda, så bara att byta kläder. När det var avklarat så hör jag hur den nybytade bebisen tar i så han blir blå som en smurf i fejjan, så då var det ju bara att byta blöjan igen. När detta är klart så har jag 15 min på mig innan vi ska vara på plats och då var det blöjbytedags även på den store sonen. Stress och jäkt, men en minut innan vi skulle vara på plats så parkerar jag bilen utanför förskolan. Sen trodde jag att min dag bara kunde bli bättre, haha vem försökte jag lura?

Efter att ha fått kliva in i min yrkesroll och "bråkat" med andras barn, kaxiga små ungar som tror att jag inte vågar säga ifrån. Ha tji fick de och jag fick åter igen bevisat att jag kan, och tänka sig det blev inga fula ord eller höjd röst :) När vi skulle hem så ville sonen stanna kvar så fick tjata, och tillslut muta med nappen för att han skulle följa med (som tur var så hände detta med mutan ute på gården så ingen såg eller hörde mig) Så kommer jag då äntligen ut till bilen, då strular centrallåset och jag tänker några väldigt fula ord som jag besparar mina barn. Får klättra in genom förarsidan för att kunna öppna bakdörrarna, såg nog väldigt roligt ur. Krånglar sedan in en trött 3åring, en bebis som är hungrig som en varg för han har glömt att han fick mat för mindre än 2 timmar sedan och en barnvagn modell större i bilen. Sätter mig själv tillrätta bakom ratten och ser den lilla, lilla minimala spaken vid sidan av ratten. FAN!! Lyset! Testar att vrida om nyckeln i tron om att det kanske finns lite kräm kvar i batteriet (jag menar det var ju bara 4timmar sedan jag parkerade bilen). Men hallå puckoSara, vad tror du att du har för jäkla bil som har batteri som räcker hur länge som helst utan att laddas? Bilen är ju såklart stendöd, säger nu några mindre fina ord och tänker inte ett dugg på att jag har mina barn i bilen, så idag har de fått lära sig vad man säger när bilen inte vill starta :)

Ringer min snälla mamma som kommer och möter oss med sittvagnen så min trötta 3åring slapp gå hela vägen hem, eller rättare sagt så slapp jag tjata hem en trött 3åring, tror inte mina nerver hade klarat de. Som tur var fanns det mat hemma som jag kunde grisa i mig så kändes det lite bättre. Ett stort plus var att jag inte började lipa iallafall, det besparade jag mina stackars barn. 

Så bara för att den här dagen ska bli den djävligaste i manna minne så har jag precis druckit en halv kopp kaffe med mjölk så vi får det lite skrikigt här ikväll. Livet är underbart!

Min stackars lilla skruttbil som envisades med att lysa halva dan så att den inte orkade  köra mig och mina barn hem, vad är de här för fasoner? Tror den är lite sur för att den får stå ute i sånt här väder som på bilden. Så jag är ju glad att den valde att hämnas en dag när solen sken :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar