onsdag 28 mars 2012

Allt eller inget?!

Det finns stunder då ingenting händer och jag verkligen går och väntar på att snart, snart borde det hända något. Jag börjar kolla på klockan för att se om det är dags för mellis snart men icke. Finns inget för stackars mig att göra utan att lägga upp fötterna i soffa och ta det lugnt en liten stund, liten stund var det ja, så fort jag satt mig tillrätta så hörs det en krach eller ett bang någonstans och jag flyger upp och knäcker en fog eller drar knät ur led. Det var ju naturligtvis inget allvarligt som har hänt, varför väntar jag inte 2sek och lyssnar efter ett illvrål för? och njuter lite till av lugnet.

Men idag har verkligen ALLT hänt, på samma gång till och med. Det hela börjar med att vi äter spagetti och köttfärssås, så jäkla klenigt det blir när man måste hålla inne spagettin i munnen med hjälp av handen. Sen vill bebisen ha mat i mitt uppe i denna kletiga måltid. Okej två saker kan jag nog orka med, mata bebis och se till så att inte hela köket blir insmörjt i köttfärssås, men då ska ju så klart hunden äta och sen går hon till dörren och vill ut. Hon har inte velat bli utsläppt av mig på 1½vecka som vi har bott här men just idag då jäklar ska hon ut och skita när jag har händerna fulla. Sätter bebisen i babysittern (ingen bra idé fick sanera hela honom, tur för mig så klarade sig babysittern), släpper ut hunden och sen har stora killen ätit färdigt så får bära ut honom i badrummet och skrubba rent, köttfärssås i näsan är tydligen starkt.
Sen blir det då till att sanera bebis och efter att jag är klar med detta kommer jag på att hunden inte har kommit in, nu jäklar är hon nog och jagar hönor eller nåt så ut på trappan men då sitter hon mitt på gräsmattan och bara tittar på mig, för in skulle hon inte. Fick gå ut och hämta hunden och sen börja sanera köksbord, upptäcker då att halva min mat var ju kvar, åh så gott med kall köttfärssås, eller inte!

Eftersom vi var ute hela dagen igår så blir det lite inne dag idag, tror inte att det är nyttigt med för mycket frisk luft, dock får vi nog masa oss ut sen runt tre-fyra så att vi inte river stället, var ska vi bo då?

Tänkte egentligen lagt in lite bilder ifrån igår när vi var på picknick men de bilderna passar ju inte alls in då det får bli en annan gång, dessutom så krånglar det när jag ska ladda upp bilder på bloggen :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar