lördag 10 mars 2012

Bomullshjärna och visning

Klockan 16.00 igår eftermiddag gick jag och la mig, god natt lixom! Självklart har jag gett min bebis mat men fy sjutton höll på att svimma var enda gång jag skulle sitta upp och amma. Ja jag vet man kan ligga ner och amma, eller andra kan men jag kan inte, fattar inte hur man får till det. Nej sitta upp eller inte alls!

Vaknade ordentligt först vid nio efter att ha tagit en väl behövlig dusch och en halv macka ner pressad i min svullna hals. Var iofs vaken vid 22 igårkväll oxå men bara för att byta kläder, vaknade nämligen genom sur, totalt blöt, funderar lite på om maken har hällt en spann vatten över mig. Själv säger han att det var för att jag hade fleacetröja och plyschbyxor på mig under mitt tjocka täcke men det kan jag väl aldrig tro ;) Nä jag tror mer på febern isåfall.

Om jag hade kunnat så hade jag legat kvar i sängen ännu men vi skulle ju ha visning idag så de fick bli att masa sig upp.

Så den här visningsstädningen har min make fått göra alldeles själv samtidigt som han har tagit han om en snart 3åring och en snart 4månaders bebis, och en hemskt sjuk fru. Tror att han är min hjälte faktiskt, kan han bara åka och handla lite godis och näsdukar så avgudar jag nog honom, en liten stund iallafall.

När det var visning så åkte vi iväg en runda, båda barnen somnade i bilen så vi får nog sällskap ikväll. Men vi åkte på små grusvägar ute i skogen, inte visst vi att det fanns skog i skåne! Nu är vår bil jättefin, jag lovar, det var länge sen den var så lortig som den är nu. Men "skitiga bilar är glada bilar" eller?

Nu blir det mys i soffan = sonen tittar på smurfarna och jag ska sova lite.

Sen blir de mellofinal ikväll och jag tänker inte en gissa vem som kommer vinna, jag hoppas så klart att Loreen vinner, men säger jag det högt så blir det säkert någon annan som vinner. Men får ju ta och njuta lite extra nu när det är final och det är nästan ett helt år innan cirkusen drar igång igen, nästan så man längtar lite till nästa år, men bara nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar