torsdag 29 mars 2012

Dag 29 – Mina ambitioner

Stor i orden - liten på jorden!

Min stora utmaning och ambition just nu är att bli mer positiv, men livet är ju så mycket enklare om jag är pessimist. Tänk då behöver man aldrig bli besviken när något dåligt händer för det har jag ju redan bearbetat redan innan eftersom allt jag gör blir skit och dåligt, eller?
Fast å andra sidan så när något bra händer så orkar jag inte glädja mig heller eftersom jag redan har deppat över hur dåligt det skulle gå. Det här med livet är inte lätt alltså :)

Ska jag ha någon ambition kring bloggen kanske? Jo men det borde jag nog ha, nåt mål för annars kommer den rinna ut i sanden snart och är den väl där under så är jag för lat för att gräva fram den igen. Så tänk, tänk, tänk usch blir ju helt matt har inte tänkt på väldigt länge så får nästan tänkvärk i huvet. 

Men tror jag fortsätter som jag har gjort innan, jag skriver mina tankar för att rensa hjärnan så att den inte exploderar och sen när det är någon som läser bloggen och kommenterar antingen i bloggen eller säger något till mig så blir jag jätteglad :) Man kan ju kryssa i de där reaktionsrutorna oxå så vet jag att jag inte är helt själv på min lilla blogg. 

Sen borde jag väl ha som ambition att vara snäll oxå, men man kan ju inte bli nåt man redan är eller? ;) Fast snällare kan jag nog bli, får bara passa mig så jag inte blir dumsnäll för det är ju inge bra. Svammel på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar