fredag 16 mars 2012

Redan flyttdag!

Kors i mina kalsonger vad tiden springer iväg, det är redan fredag och det innebär ju flyttdag! Asså hallå vart tog tiden vägen? Sitter här nu med min jättelånga lista på allt som ska göras imorgon eller ska jag säga idag för det är ju faktiskt idag fast jag ska sova lite först.
Det är hit vi ska flytta!
Undra vad det är som är så spännande i garaget? 
Har lite funderingar så här mitt i natta. Kan man flytta när det är mörkt ute? Det kommer ju kännas som att vi smyger ut våra saker i bilen och sätter oss där i mörkret och sakta kör ifrån den staden som vi under 4år har kallat vårt hem och smyger oss fram över vägen till en ny stad som ska bli vårt nya hem. Men ska det inte vara dagsljus när man flyttar så att det syns? 

Det känns fortfarande inte som att vi ska flytta utan mer som att vi ska ut på ett äventyr ungefär som när lillebror skulle födas när vi bodde 2månader hemma hos svärföräldrarna. Vi älskar verkligen våra föräldrar min man och jag, trots att vi själva har fått barn så kan vi inte riktigt klippa navelsträgen utan flyttar hem till dem lite då och då. Tror ni att de märker nåt? 
För vi har bott hemma hos mina svärföräldrar i två omgångar på nästan 2månader per gång, det har varit barnafödande vid båda tillfällena så skickar ut en liten varning till mina svägerskor att tänk er för innan ni flyttar hem där, man åker nämligen därifrån med en bebis ;)
Nu ska vi ju då flytta hem till mina föräldrar, jag undrar om de verkligen vet vad de har gett sig in på? Vet jag vad vi har gett oss in på? Och kanske den som absolut borde ha tänkt både 2 och 58 gånger till är ju min käre make vet han vad han har gett sig in på? Nu ska han få uppleva löjliga familjen på riktigt nära håll. Åh vad jag längtar :)
Japp jag är en stolt medlem av löjliga familjen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar