söndag 25 mars 2012

Dag 25 – En första

Tänk vad många första gångar man har glömt och det är ju inte så konstigt för allt är ju inte viktigt. 
Sen finns det första gångar som man kommer minnas hela livet. När jag övningskörde för första gången är ett sånt minne.
Det var på stranden i Mellbystrand, ja man får köra bil på stranden så det är ju perfekt att öva dragläge där på kvällen när alla badgäster har dragit hem till sina grillar och lådviner. 
Bilen står med nosen mot vattnet och jag vrider om nyckeln och gör som mamma sig och bilen börjar rulla. Då blir jag så rädd att jag släpper pedaler och ratten så jag får kärringstopp, såklart. Men det var inte fören då jag fattade att det var jag som fick bilen och rulla, vet inte riktigt vad jag hade tänkt innan hur det skulle fungera :)

Kan fortfarande komma på mig själv med att visst fasen det är jag som kör bilen då får jag nog gasa lite så jag slipper få fingret eller att nån tutar på mig :P Det är inte bara kepsgubbar som glömmer gasen, även 26åriga minitanter som mig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar