fredag 9 mars 2012

Dag 09 – Min tro

Jag tror på mig själv, min familj och mina vänner.

Jag tror och vet att min lycka ligger i mina händer, de val jag gör får konsekvenser för mitt liv. Vissa saker händer bara och jag tror inte att det finns någon högre makt som styr och ställer. Med detta inlägg vill jag inte trampa någon på tårna utan säga hur jag resonerar och kommer fram till min verklighet.

Jag har svårt att tro att om det fanns någon "där uppe" som hade skapat den här världen att den skulle få förfalla på detta vis som den gör. Förstår inte varför det skulle behöva finnas svält, barndöd, våldsbrott etc.
En del pratar om Guds straff, men om Gud nu ville straffa människorna varför inte bara utplåna planeten en gång för alla och börja om, Gud verkar ju ha lyckats skapa en värld en gång då borde det ju inte vara så svårt att göra om det och se till att inte göra lika många fel som förra gången.
Skulle kunna skriva en hel uppsats om mina åsikter om religion och tro, men jag nöjer mig med att säga att alla får ju tro på vad de blir lyckliga av för lyckliga människor är snälla människor, men det är enbart fegt att gömma sig bakom en religion (spelar ingen roll vilken) när man begår brott.

Detta är alltså mina tankar och jag räknar inte med att det finns någon som håller med mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar