fredag 16 mars 2012

Samlar kraft

Sådär då var dagens jobbiga uppdrag slutfört, ögonen är toksvullna för ni tror väl inte att jag lyckades hålla tillbaka tårarna, nej snarare tvärtom böla så det stod härliga till bara nån tittade åt mitt håll. Stackars lilla gubben han får skämmas för sin mamma som lipar för minsta lilla, men det är bra att lära barnen visa känslor.
Men han fick ett jättebra avslut, innan vi gick så var det bara han och en av hans bästa kompisar ute på gården. De hade lekt i över en halvtimme med varsin bil och pinne. Men nu var det alltså dags att säga hejdå. Dessa två små killar på snart tre år, står mittemot varandra och små pratar om sina pinnar sen kramas de och vinkar till varandra, backar ifrån varandra för att sedan kramas en gång till innan kompisen springer in för att äta. Då tar sonen mig i handen och vinkar till sina gamla pedagoger och säger hejdå, själv snörvlar jag och får lita på att sonen leder mig rätt eftersom jag inte ser någonting med mina översvämmade ögon. "Blir bra mamma" sa han när vi gick till bilen. Tror ni att han har hört sin mamma säga de mer än en gång idag :P

Nu sitter jag i soffan för att samla kraft för att packa ihop det sista. Det ska göras två högar, en med saker som ska in i bilen ikväll och sedan en för de sakerna som ska hämtas imorgon. Nu är vi snart äntligen på väg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar