måndag 12 mars 2012

Sjukstuga och egentid.

Det är fortsatt sjukstuga här hemma, idag har maken legat däckad i sängen och nu på kväll insjuknade storebror. Håller tummar, tår och armbågar för att lillebror håller sig frisk, han har varit så mammig idag och det är jag inte van vid. Storebror har alltid varit mest pappig, lite jobbigt såna här dagar när pappan är sjuk.

Fick lite egentid nu ikväll när båda barnen sov så då passa jag på att åka till Netto! Tänk det finns två nettosar i den stan så båda fick sig ett besök av en arga kocken look-a-like idag, japp mitt hår bråkar med mig. Hittade det jag ville ha på netto så de var ju tur, bild kommer imorron, dock inte på dagens hår :)

Det var en snäll bilförare framför mig som lärde mig hur man kör i rondeller och jag måste ju dela med mig av detta tips. Håll i er! Först så glömmer du bort att vrida på ratten och trycka på gasen så du i princip står still genom hela rondellen, fråga mig inte hur man lyckas men det går. Sen blinkar du åt fel håll när du ska köra ur och då gasar du så mycket så gaspedalen hänger sig så du får tvärnita 50m bort när du inser att oj det var visst 30 och inte 70 i centrum. Det fick inte jag lära mig när jag tog körkort.

Är det normalt att ha babyvakten igång när maken ligger och sover, jag har babyn i knät?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar