torsdag 15 mars 2012

Blandade känslor

Sitter här i soffan igen, det är kvällen innan vi ska flytta. Jag känner mig nervös och lite spänd inför vad som ska komma men samtidigt så har jag en stor klump i magen. Eftersom den här veckan inte blev som vi hade tänkt så har inte storebror varit på sin älskade förskola, idag skulle varit sista dagen och han skulle sagt hejdå till alla. Men så blev det inte utan vi får istället åka dit imorgon för att hämta hans grejer och säga hejdå. Vet inte hur jag ska kunna förklara för min lilla kille att vi bara ska dit och hämta saker inte att han ska stanna kvar och leka med de andra barnen. Känner redan hur tårarna kommer hos mig, hur sjutton ska jag klara av det imorgon.
Tror nog att jag far mer illa av det här uppbrottet från förskolan än vad min lille kille gör, jag hoppas det iallafall. 

Det ska bli mycket roligare och mer spännande på måndag när vi ska hälsa på hos de nya kompisarna på den nya förskolan.

Sen undrar ju jag hur vi är funtade i huvet jag och min kära make. Varför blir det alltid såhär, KAOS och noll koll på allting? Så är det oavsett om vi flyttar, gifter oss eller ska bestämma oss för vad vi ska handla.
Visst det brukar lösa sig till det bästa när vi väl är klara men fasen vad jobbigt det är under resan dit. Är just nu mitt uppe i allt kaos och vill bara att det ska bli söndag så jag kan andas ut och blicka tillbaka och säga "vi klarade det här oxå".
Sen att vi kommer vara långt ifrån färdigflyttade på söndag hör inte hit, men på måndag börjar vår nya vardag och jag längtar så jag får ont i magen.

Saker som kanske inte är så smarta men som vi gör iallafall bara för att vi kan:

  • En av oss bakar kaka ikväll för att ta med sig till jobbet imorgon eftersom det är sista dan där. Det är ju kanske inte så konstigt men att det faktiskt är imorgon som vi flyttar och då ska en av oss först jobba hela dan och sen hem packa ut i bilen och sen kör vi. Så att packa och ställa fram saker som ska med hade kanske varit en bättre kvällssysselsättning men nej så gör inte vi.
  •  Men jag ska inte säga så mycket för den andra av oss började på sitt nya jobb samma dag som vi fick nycklarna till vårt hus.
  • Samma person jobbade även sin andra dag på nya jobbet fredagen innan bröllopet (bröllopet var på lördagen 20mil ifrån jobbet). 
  • Men tänker avsluta det här med att berätta om att den andra av oss tog en liten omväg när han flytta ner hit till Eslöv. Vi bodde då i Kalmar men då tog han vägen om Stockholm innan han tillslut hamnade här nere i en lägenhet, med sig hade han en 12tums tv, ett soffbord och lite kläder, han kom ner natten innan han började på sitt nya jobb. 

Som sagt det här med att lägga in lite lediga dagar kring en flytt eller en stor händelse, nej så gör inte vi för då blir det ju inte kaos och vi måste ju älska det eftersom det alltid blir kaos runt oss när vi ska göra något sånt här.

 Men nu ska jag sova lite innan jag får eld i baken imorron och kommer stressa runt som en liten iller med kli för att hinna med allt innan vi ska åka! Godnatt och önska mig lycka till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar