måndag 12 mars 2012

Dag 12 - I min handväska

För ett par månader sedan när jag skulle iväg på en gravidkontroll så fick jag lite panik. Jag skulle ha med mig plånbok, journaler, nycklar och almanacka och jag skulle dessutom få med mig alltihop samtidigt som jag tog mig fram med hjälp av kryckor. Skickade ett meddelande över msn till min man och frågar hur sjutton jag ska lösa detta och får till svar:
"En handväska!?"
Då kom jag på shit jag kan ju ta en handväska, jag är ju faktiskt en tjej och tjejer har handväskor.
Så nu kanske ni får ett hum om hur ofta jag har handväska.

Men det som alltid ligger i min handväska är:
  • Tuggummi (förmodligen inköpta för flera år sedan)
  • Mina glasögon (mest för att jag ska veta var jag har dem)
  • Kvitton och godispapper (hittar man ingen soptunna så åker de ner i handväskan)

När jag ändå pratar om handväskor så kan jag ju berätta om min lilla rosa handväska som har fått vara med om mycket för att vara en så liten handväska. Det hela började en utekväll i Kalmar, av någon anledning så hade jag min handväska med mig. Sen skulle jag och Ida ta oss hem och det gick bättre att cykla än att gå med cyklarna så ja vingel, vingel. När vi kom fram dit vi skulle så får jag inte av handväskan från styret och då får jag hjälp av Ida och tillsammans sätter vi fast min stackars handväska mellan styret och hjulet. Där hänger sedan väskan, alla jag kände fick försöka hjälpa mig med min handväska men enda lösningen jag fick var att jag skulle klippa sönder den. Men nej det ville jag absolut inte. Så handväskan fick hänga där på styret, det var ganska praktiskt, jag hade mina nycklar i den när jag cyklade, förvarade plånboken däri när jag skulle till affären. Men efter några månader så kom min lillebror på besök och kommer upp till min lägenhet med handväskan i handen och säger: "Var det den här du inte fick loss?" 
Haha, här har mina högskolevänner försökt att få loss den lilla handväskan men de lyckas inte, men så kommer min lillebror som inte hade börjat gymnasiet och tycker att det var lätt som en plätt :)


Har kvar denna väska fortfarande, trots att den har hängt ute i flera månader tycker jag att den är riktigt fin :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar