torsdag 8 mars 2012

Kvinnodagen och manlig sjukdom.

Det är ju internationella kvinnodagen idag, så egentligen borde man göra ett inlägg om detta och skriva något vettigt om jämställdhet och att det ska vara lika för alla, men min huvudvärk bankar och dånar så nu tror jag att jag kan ana hur killarna har det när det är sjuka. Jag känner mig bakis och det är ju helt omöjligt om de nu inte kan komma ett år efteråt, det skulle ju inte förvåna mig. Blev ju inte bakis sist jag var ut och slira och det är drygt ett år sedan, tror ni kroppen kan ha kommit på det och bara "det ska vara lika för alla, så varsågod här är din baksmälla som vi glömde ge dig".

Tacktack eller nej tack ska de ju vara, jag hade klarat mig mycke bättre utan den. Men jag hoppas att det är ett virus och inte pollenallergi, för då blir det ingen rolig vår eftersom jag ammar så finns det inte så mycke allergimeducin som jag kan ta. Men jaja jag får väl väja mig vid huvudvärk isåfall, det borde man ju kunna göra... lära sig hantera den? Fast huvudvärk och magont är smärta som är svår att tänka bort... Nu ska jag försöka sova bort den iallafall. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar